mandag den 31. december 2012

SMS-noveller

 

Én tekst om dagen…



Hvorfor ikke læse noveller på mobilen? Noveller inddelt i korte afsnit med en længde som en gennemsnitlig sms. Lige nu læser jeg Gnomen af Peter Adolphsen. Den første sms i denne novelle lød således: Jeg tænder bål på stuegulvet, holder geder og høns og alle skider vi til hobe henne i hjørnet. Kommunens nævenyttige gnomer kommer rendende men jeg har en bazooka, der affyrer en cocktail af lort. Det er ikke en tekst for sarte øren eller pæne damer! Men måske en tekst der vækker forargelse, nysgerrighed eller sproglig opmærksomhed?


Novellerne købes hos smspress (http://smspress.dk/) - et forlag der udelukkende sælger SMS-litteratur. Den næste tekst jeg skal læse på min mobil bliver nok en såkaldt real time-fortælling - en historie fra virkeligheden, der handler om den hjemløse Allan.

Og så er der også noget for børn: forlaget har nemlig tekster af kendte og populære børnebogsforfattere som Jcob Weinreich og Kenneth Bøgh Andersen.




    







Ingen kommentarer:

Send en kommentar